niedziela, 29 maja 2016

A'la sakiewki z ciasta francuskiego

Niedziela 6 rano, mąż jeszcze nie wrócił z nocki na rybach, a mi zachciało się coś zmajstrować w kuchni, coś upichcić:)
Moim postanowieniem noworocznym było nauczyć się dobrze, bardziej świadomie gotować i powiem Wam, że to jedno z niewielu postanowień które staram się realizować i nawet mi to wychodzi:) Bardzo lubię gotować, piec ciasteczka, staram się codziennie urozmaicać nam jadłospis nie zawsze to wychodzi ale staram się;) Ostatnio np. pokochaliśmy tartę z ciasta francuskiego z łososiem i serem mozzarella, przepis znalazłam w jednej z gazet oczywiście troszkę go zmodyfikowałam pod siebie. Następnym razem postaram się podzielić nim z Wami!  Albo klopsiki w sosie pomidorowym z młodymi ziemniaczkami posypane koperkiem, czy pyszny kompot z rabarbarem i owocami jakie miałam pod ręką, goździkami, szczyptą cynamonu, schłodzony zostaje wypity migiem w upalne dni. Mogłabym tak wymieniać:) 


A więc i dziś na niedzielną przekąskę ciasto francuskie w roli głównej, w lodówce cukinia, szynka wędzona jaka była i ser camembert, który wprost ubóstwiamy (w szczególności grilowany;). I powstały a'la sakiewki  z wykwintnym nadzieniem w środku.
 

 Cukinię kroimy w talarki i podsmażamy


Ser, szynkę pokroiłam w kostkę



 
 Do środka dodałam świeżej mięty i tymianku
 
 Jeszcze tylko posmarować białkiem z jajka, posypać rozmarynem i do piekarnika aż ciasto się zarumieni


 
 


 I oto one...
 
 

 
  To doskonała przekąska na wszelkiego rodzaju imprezy, spotkania ze znajomymi. Smakują zarówno na ciepło jak i zimno. Zdecydowanie polecam zrobić z podwójnej porcji - sakiewki szybko znikają:)
 






Wybaczcie ilość zdjęć ale ostatnio rzadko mam aparat w ręku, więc poniosło mnie trochę:) Fajnie było wrócić do czegoś co się kocha.

Pięknej niedzieli życzę:)
Patrycja

6 komentarzy:

  1. Nie żałuj nam tak pięknych zdjęć : ) Sakiewki wyglądają smakowicie, częstuję się przepisem na urozmaicenie kolacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest już tak późno, a ja zgłodniałam:)
    pycha:)
    całusy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią poczęstowałabym Cię ale już nie ma:):):):)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Piękne fotografie. Wygląda to przepysznie:) Muszę zapisać.....koniecznie;) Ah fajny pomysł, na przekąskę, na kolecję, dla gości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu, wygląda i smakuje wyśmienicie, także polecam:)

      Usuń