poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Pozostając w sielskich klimatach i niedzielny spacer

Dziś pozostaje w klimatach w których czuje się dobrze, czyli sielskich. 
Wczoraj pokazałam Wam kawałek mojej kuchni, teraz podzielę się przepisem na wyśmienitą szarlotkę, która w każdym wiejskim, szanującym się domu powinna pojawiać się często;)
 Szarlotka plus lody waniliowe wyśmienite połączenie:)
  Przepis jest prosty i szybki. 
- 2 szklanki mąki
-3/4 szklanki cukru pudru
- 2 jajka
- 1/2 kostki masła lub margaryny
- 2 dag drożdży
- łyżka oliwy lub dobrego oleju 
- szczypta soli
- cukier waniliowy
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
Do przesianej mąki dodajemy rozkruszone drożdże, cukier puder, jajka, drobno posiekane masło, składniki mieszamy po czym dodajemy resztę produktów i ugniatamy ciasto. Jest ono gotowe gdy wszystkie składniki się połączą. Sześć dużych jabłek obieramy i trzemy na tarce na grubych oczkach, mieszamy je z cynamonem. Torownice wysmarowaną wcześniej tłuszczem i w moim przypadku posypaną bułką tartą wykładamy większą ilością ciasta, palcami rozprowadzamy po całej blaszce jak i 3-4 cm podnosząc je na boki. Ja zawsze mając mokre składniki takie jak jabłka, prószę jeszcze dodatkowo ciasto bułką tartą, żeby wchłaniał nadmiar soku z owoców. Resztę ciasta rwiemy jak nam się podoba i kładziemy na wierzch naszej szarlotki. Wkładamy je do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 50 minut. Ciasto jest gotowe gdy wierzch się lekko zarumieni a boki odchodzą od blaszki.
Podajemy z bitą śmietaną czy lodami.
I to wsio...łatwe, prawda?:)
Smacznego:)
Odchodząc od szarlotka -wych tematów, zabiorę Was na krótką podróż po moich okolicach, lasy, pola, rzeka, wodospad, cicho i pięknie...Przyroda budzi się do życia, na to czekałam - zapraszam:)
Wczorajszą dzień spędziliśmy z moim mężem spacerując po bardziej i mniej mi znanych zakątkach naszej "wsi":) Spacer był długi i cudowny, rozmawialiśmy o naszych marzeniach. On o swoim własnym stawie pod domem gdzie gdyby tylko mógł całymi dniami siedział i łowił ryby,a ja o naszym małym wiejskim domku, z dala od miasta.
Marzyliśmy o tym co zrobilibyśmy z wygraną w totolotka - chyba jak każdy polak w ostatnim czasie:):) (Niestety nie udało nam się trafić nawet trójki, ale marzenia są piękne i pozostają):) 
Kolory nieba - przepiękne
Dzisiaj pogoda pozostawia wiele do życzenia, pozostaje nam nic innego jak czekać na kolejne ciepłe dni, a to ponoć już niebawem:)
Uciekam delektować się szarlotką;)

11 komentarzy:

  1. Podałaś przepis jak na zamówienie. W sobotę miałam apetyt na jabłecznik, kupiłam kawałek w cukierni. To nie był ten smak co mi się marzył. Wypróbuję Twój przepis. Zdjęcia Twojej okolicy piękne : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj i daj znać jak smakowała? U nas wszystkim:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Ale u Was pięknie :) Bardzo chciałabym mieszkać na wsi, woda, przyroda... naprawdę wspaniała sprawa :) W takich warunkach super się odpoczywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje Aniu, uwielbiam tutaj mieszkać, nie jest to typowa wioska, ale ja ją tak nazywam, z dala od miasta i blisko przyrody.. park, lasy, woda, pola dookoła - tutaj jest moje miejsce:)

      Usuń
  3. Szarlotka wygląda smakowicie..a okolica na ech i och... pięknie!! Pozdrawiam :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szarlotki, Twoja wygląda przepysznie :))
    Cudne krajobrazy, spacer w takim miejscu to ogromna przyjemność :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Agnes za przemiłe komentarze:)
      Pozdrawiam i zapraszam do rozgoszczenia się:)
      Patrycja

      Usuń
  5. Szarlotka wygląda pysznie !!! uwielbiam, ja też na weekend upiekłam szarlotkę i ani śladu po niej...:)))
    Bardzo przyjemnie u Ciebie, tak domowo, jak lubię, więc zostaję na dłużej i zapraszam do siebie http://takpoprostudom.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie i smacznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj zrobiłam szarlotkę według Twojego przepisu :) Akurat miałam ochotę coś upiec i natknęłam się na ten wpis. Wyszła pysznie! Trzy ostatnie kawałki zjadły moje córki dzisiaj po szkole. Proste, szybkie pyszne ciasto, z pewnością często będę korzystać z tego przepisu. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń