niedziela, 12 kwietnia 2015

Małe drobiazgi tworzą klimat..

Słoneczna pogoda nastraja nas do spędzenia każdej chwili na świeżym powietrzu i tak też robimy, codziennie staram się jak najwięcej być na dworze. Energia też rozpiera mnie do porządków w domu. Tak też w kuchni pojawia się coraz więcej wiejskich klimatów wiklina, drewno, ceramika, jak najwięcej naturalnych materiałów.
Sielskie klimaty bo to o nich dziś będzie mowa, kojarzą mi się przede wszystkim z przytulnością, beztroskimi latami dzieciństwa spędzonymi na wsi u babci, niesamowitymi plackami ziemniaczanymi z dużym kleksem śmietany, kompotem ze świeżo zebranych owoców z sadu czy rewelacyjnymi ruskimi pierogami, które moja babcia robiła najlepsze na świecie...
I taki dom właśnie chcę stworzyć!
Od razu uprzedzam,że będzie dużo zdjęć:) Po dłuższej przerwie powróciłam do robienia sporej ilości fotek:)
Brakuje mi tutaj mosiężnych garnków, patelni które by zwisały sobie z haczyków zawieszonych na suficie, do tego koronki, kratki. 
 Klimat wiejski - country można dość łatwo i szybko wyczarować w swojej kuchni.Wystarczy kilka drobiazgów, artystyczny nieład i gotowe:)
Kaczki, kury to niezwłoczny element sielskich klimatów:)
Drewniany, stary młynek ma już kilkanaście lat, pochodzi z mojego rodzinnego domu.
Wiklina i drewno najbardziej naturalne materiały, które od razu robią dane miejsce przytulniejsze.
Bolesławski pojemnik na miód:)
Uwielbiam ten mały, przezroczysty, uroczy dzbanuszek. Kilka lat temu zakupiłam go i tak mi dobrze służy do dziś.
Zazdrostka została zrobiona własnoręcznie przez moją teściową specjalnie dla mnie, widać ile pracy włożyła w każdy detal, do tego jest tak ciężka, że musimy zawiesić ją tak, żeby nie spadała, całe święta kilka razy ją poprawiałam, bo cały czas leżała na parapecie.
Małe detale a cieszą oko, marzę jeszcze o pięknych, mosiężnych drobiazgach, o ceramice Bolesławskiej, może w końcu kiedyś spełnię te moje małe marzenia;)

Uciekam delektować się jeszcze chwilą, jutro do pracy. Zatem udanego tygodnia Wam życzę i sielsko się żegnam:)
 

11 komentarzy:

  1. Pięknie! Ja też zbieram sielskie przedmioty :)) od niedawna, bo od niedawna, ale zbieram :), bo tworzę swój własny sielski domek, na razie w bloku, ale sielski :)).
    Dziś zakupiłam talerze na ścianę z sielskim wizerunkiem: domek i oczywiście obowiązkowo: kury o kogut ;)) ręcznie malowane. Piękna sprawa :))
    Miłego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba:) Koniecznie pokaż te talerze, napewno piękne. Figurki kur, kogutów, kaczek poprostu jak dla mnie bajka:) Wiem o czym mówisz ja tez powolutku tworzę swój wiejski domek:):) marzy mi się jeszcze wiele rzeczy, małymi kroczkami w końcu dojdziemy do celu:)

      Usuń
  2. Pięknie! Mogłabym wymieniać po kolei co mi się podoba, same śliczne przedmioty:) Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Alicjo, zrobiło mi się bardzo miło:)
      Odsyłam ciepłe pozdrowionka:)

      Usuń
  3. Wow! Jak pięknie! Zdecydowanie moje klimaty :) Aż pokazałam narzeczonemu i powiedziałam, że też taką kuchnię chcę :))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, ogromny jest to dla mnie komplement:) Ja również kocham takie sielskie, przytulne klimaty:)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Uwielbiam jak jest dużo zdjęć. Pięknie u Ciebie i też uwielbiam ten klimat:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuś bardzo za miłe słowa:) Ostatnio "pogodziłam" się z aparatem to dlatego tyle zdjęć:)
      Ściskam:)

      Usuń
  5. Śliczne sielskie widoki. Wpatruję się w zdjęcia i po kolei oglądam przedmioty na nich ukazane... podoba mi się wszystko :)
    Jest tak domowo i przytulnie.... uwielbiam taki ciepły klimat :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrysiu. Genialny ten post. Jejku mam nadzieję, że w tych klimatach nadal będziesz trwała w kuchni. Pasuje to do Ciebie idealnie. Bo Ty jesteś taka ciepła babka, że jak by to mój wychowanek określił " że to szok":) Super nie mogę sie napatrzyć;)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudne przedmioty nadajace klimatu

    OdpowiedzUsuń